Skip til hoved indholdet Log ind Log ind

FAQ

Herunder kan du finde svar på de ofte stillede spørgsmål.

Ja, sagtens og du vil samtidig kunne opnå en fordel, når du senere ønsker at få tilbud om en bolig, idet din anciennitet bliver bedre dag for dag. Du behøver ikke at være aktivt boligsøgende for at stå på ventelisten. Du skal bare fortælle os, at du ikke ønsker at få boliger tilbudt lige nu, så vil din ansøgning blive stillet i bero, men ancienniteten løber videre.


Når du står i bero på vores venteliste, betyder det, at du ikke for øjeblikket får tilbudt boliger. For at blive aktiv søgende skal du logge dig ind og rette din profil . Du optjener stadig anciennitet på ventelisten, selv om du står i bero.


Det er et gebyr, du skal betale, hvis du ikke har betalt huslejen til tiden.


Nej – ved kontant betaling skal du enten i banken eller på posthuset.

Seneste rettidige betaling af huslejen er den 1. i hver måned


Ved indflyttersynet laver synsmanden en indflytterrapport og en mangelliste. Herefter sørger vores håndværkere for, at manglerne bliver udbedret hurtigst muligt. For at du ikke skal betale for eventuelle oprindelige mangler, fejl og skader, opbevarer boligorganisationen indflytterrapporten inkl. mangellisten, og du får en kopi.


Du har i forhold til lovgivningen mulighed for at fremleje din bolig. En eventuel fremleje af din bolig skal godkendes af administrationen. Godkendes din fremleje af boligen, gælder en fremlejeaftale max. i 2 år. Herefter er du pligtig til at flytte tilbage til boligen eller opsige den. Personen som har boet i boligen i fremlejeperioden, kan ikke overtage boligen og skal være under uddannelse. Det er fortsat dig, der har hele ansvaret for boligen herunder at lejen bliver betalt og boligen vedligeholdt og at fremlejer overholder beboerreglementet. Fremlejers evt. uheldige adfærd er med andre ord din risiko. Vi anbefaler derfor at du nøje vurderer om du har tillid til din evt. fremlejer.


Når du er flyttet fra din lejlighed, laver vi en flytteafregning. Der kan gå lang tid efter frigørelsesdatoen, inden du modtager afregningen.


Hvis du har behov for hjælp til udbedring af fejl og mangler, skal du henvende dig til administrationen/inspektøren.


Du skal udfylde vores klageskema og sende det til administrationen via mail.


Cama-Kollegierne

Tinghusgade 28

5700 Svendborg

CVR. NR.: 82991018

Telefon: 62 22 05 13
admin@cama-kollegierne.dk

Telefonerne er åbne mandag–torsdag kl. 09:00–12:00.

Kontorets åbningstid: Mandag, tirsdag og torsdag kl. 9-12. Onsdag og fredag lukket. Det er desuden muligt at aftale personligt fremmøde (mandag, tirsdag og torsdag) udenfor ovenstående åbningstider, men inden for normal arbejdstid.

Information

Øvrige

FAQ